Katjah

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Roadis, oh yes!

Av Katjah - 19 oktober 2012 20:53

Ja idag har vi flängt runt en hel del. Det har varit dock supertrevlig och mysigt vill jag säga! Klockan 7 lämnade bilen vår parkering. Första stoppet var dock bara efter 2 minuter. Var juh tvungen att fylla på Ruben så att vi kunde fara iväg. Stopp nummer 2 skedde ca 5 minuter senare och det var Statiol på Hedvigsborg. Nu var det dags att fylla våra magar med lite kaffe. Sen var det dags! Inga fler stopp på vägen utan till Ullared vi for med älsklingen bakom ratten. Vi var framme strax efter 9.30 och det var ingen kö! Vissa hade redan handlat klart och var på väg till sina bilar. Parkering var hur enkelt som helst att hitta, så med andra ord hade vi turen på vår sida!

Inne i butiken var det lite folk, men skumt hade det varit annars om det hade vart helt tomt!

Vi strosade runt och fyllde vår vagn med en hel del rengöringsmedel, en skurhink med mopp, sköljmedel och en hel del annat smått och gott! Inte blev det dyrt heller. Notan landade på endast 1077 kr! Inte illa alls!


Efter att bilen var packad med våra saker forsatte vi vår roadis mot Varbergshållet, dock inte helt in till stan utan vi svängde av mot Göteborg. Där väntade Ikea på oss! Det är alltid mysigt att gå runt på Ikea och man kommer aldrig därifrån utan att ha köpt värmeljus med vaniljdoft. Köpte en rigga också. En rigga, för er som inte vet vad det är, är det en klädstång på hjul. Underbart att kunna hänga upp jackorna, som en gång tidigare hängde i hallen men som fick flytta in i sovrummet pga renoveringen. Nu hänger de så fint på stången i vardagsrummet istället. Dock vill jag påstå att kvalitén på den var inte den bästa. Trots att jag skruvade klanderfritt så är den lite skev, lutar lite åt alla håll och kanter, men för 129 kr så har jag inte så stora förväntningar!

Det blev även en lunch på Ikea. Älsklingen valde som alltid köttbullar med potatis medan jag lyxade till det med fläskytterfile med pommes, bea och grönsaker.


Nu var det dags att styra skotan hemåt. Väl hemma så fanns det inga byggnissar hemma hos oss. Uppenbarligen var vårt badrum lättrivet då det stod "städning" på deras schema. Väntar dock fortfarnde på att vattenblandaren och relainingen i köket ska ske! Vill ha rinnande vatten i köket. Vill kunna använda min älskade diskmaskinen som har stått tom i snart en hel vecka! Ge mig vatten, nu! Tack!


Efter en liten stund hemma var det återigen, phu, dags för ett nytt äventyr. Älsklingen hade som vanligt sin bowling så jag körde dit honom och några andra. Under tiden passade jag på att hälsa på min mycket trevliga arbetskamrat som dagen till ära hade lagat mat. Pastasallad med kycklig och bacon. Mumma vad gott! Tiden bara flög iväg. Så fort att jag missade tiden då jag skulle hämta de andra efter sin bowling, haha!

Till sist for vi hemåt och jag passade på att hämta hem min älskade hårboll! Hon gick och funderade och tittade länge på ändringarna som gjorts undertiden hon var borta. Nu sover hon så fint i hennes klätterställ. Nu känns det nästan som hemma när hon är här! <3


För att avsluta denna novell, blev det viss, så har jag haft en underbar dag! :D


Todeloo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjah - 24 september 2016 21:45


Då var det dags igen för ett litet inlägg. Det var ju hela två veckor sen sist. Jösses vilken förbättring ;)Imorgon är äntligen dagen här! Ungeför som julafton fast lite sämre. (Älskar julen med allt vad det innebär så det måste vara bra jäkla stort ...

Av Katjah - 10 september 2016 19:33

Det var ett tag sen sist igen. Åren går verkar det som, speciellt om man kollar på mina gamla inlägg. Det är inte många jag har fått till det under det senaste tiden.  Vad kan man säga?  Tommy är forfrande kvar i bilden ;) Stina likaså. Här är ett ax...

Av Katjah - 7 augusti 2015 20:19

Oj vad det var länge sen man var inne här. Som tur var jag inloggad via mobilappen för mitt inlogg hade jag nog inte kommit ihåg ifall jag hade behövt ange ett. Jag satt och läste några inlägg som jag skrev i december 2003, japp 1&1/2 år sen. Uppenba...

Av Katjah - 20 december 2013 20:42


Första dagen på min julledighet. Underbart! Docknfick jag inte den efterlängtade sovmorgonen som jag så hade önskat men vad gör det när man har flera dagar kvar. Lite besviken är jag över 2 saker. Nr 1. Vart fasiken är mitt snö, blir det någon sn...

Av Katjah - 18 december 2013 19:09


Jag är lite glad, faktiskt. För ett år sen sa jag att vi inte skulle skaffa oss en sån här liten lyxpryl. Vad hände idag? Jo, nu sitter jag med denna, lilla lyxpryl i handen. Pratar givetvis om en iPad. Det blev en liten iPad mini. Befarade först att...

Ovido - Quiz & Flashcards