Katjah

Alla inlägg under oktober 2010

Av Katjah - 12 oktober 2010 20:45

Har mer eller mindre precis kommit hem från ett träningspass som heter duga. Var i badhuset och simmade massa längder i en halvtimma. Tappade bort räkningen efter varven men fick ihop en hel del faktiskt. Det märktes att det var ett tag sen jag var där. Men det kommer att bli enklare efter att jag bosätter mig där några gånger i veckan är det tänkt. Efter att halvtimman var avklarad blev det dags för mitt första pass av vattengympa. Måste bara säga, fy faroa vad roligt det var. Att en halvtimma kunde flyga så fort förbi är ett mysterium. Tog i för kung och forsterland, fast jag inte är ens svensk medborgare. Jobbigaste var nog dock att ta sig upp ur vattnet, haha. Kan nog ana mig en och en annan öm muskel, som jag inte visste att jag hade. ;) Med andra ord, går jag stelt och inte kan röra så mycket av armarna så är det bara gammal hederlig träningsvärk, hehe.

 

Hårbollen min har varit mer eller mindre liten ragata idag. Hon ville inte följa med mig hem när jag skulle hämta henne, så fick ta mig till skrämseltaktik det vill säga dammsugaren. För hon hade minsann parkerat sin lilla ända under mammas säng. Men fick till sist med henne. Väl hemma så har hon fräst, visat tänder, morrat och väst när jag skulle klippa hennes klor. Det hela slutade med att hon fick en time out i badrummet. Det verkade hjälpa samt lite kattgodis för att få hennes humör att bli lite bättre. Nu har hon däremot fnatt och kutar runt som en liten blå. Antar att hon har legat och vilat under tiden jag var borta. :D

Snart så blir det dags för att ta en liggande position i soffan och glutta på Desperate housewives.

 

Återkommer imorgon om en rapport av den eventuella träningsvärken ;)


Todeloo!


Ovido - Quiz & Flashcards