Katjah

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Katjah - 17 oktober 2012 20:45

Det är mycket som snurrar runt i mitt huvud. Tror inte att någon har missat det här med renoveringen som är en stoooor del av mitt liv för tillfället. Vi har klarat av snart 3 dagar utan rinnande vatten i lägenheten samt det här med att gå på muggen samt duscha i källaren. Det fungerar bättre än förväntat! Men det som får mig att fundera stort är att hur kan dessa äldre människor som är hemma under denna renoveringsperiod, hur tusan klarar de av att det? Jag menar, jag höll på att få en mildre hjärtattack när jag hörde nissarna sätta igång med jobbet 7.45 imorse. Det lät som om hela övervåningen skulle falla ner. Allt låter juh flera gånger värre när det ekar som tusan. Sen att man under borrandet inte hör ett smack från tv'n och ännu mindre när nissarna kliver in i lägenheten utan att man ens märker det! Satt i vardagsrummet när två killar klampar in i badrummet. Dessa killar märker inte att jag sitter i min soffa. Höll på att ge dem en smärre hjärtattack tillbaka när jag stoppade in mitt huvud genom plasten för att hälsa på dem, haha! Så med andra ord slängde jag in handduken tidigare och ringde jobbet för att se om jag kunde få byta mina kvällspass till morgon, bara för att komma hemifrån. Det gick fint så jag slapp det mesta eländet! Hela mitt badrumsgolv är i små bitar och tapeten är borta! Det går framåt! :) Men återigen, hur klarar de andra av att vara hemma? Kanske behöver man vara halvdöv för att inte höra eländet. Dock kan det vara så att de andra, äldre människorna, inte har nånstans att ta vägen, så det kanske är att gilla läget för dem. Who knows...


Sen funderar jag stort på detta med att få grått hår. Jag vet att det är genetiskt med när man får dem små jäklarna, men hur tidigt är det "okej" att få dem? Vissa kan juh få dem tidigt i livet men bara tanken på att behöva leva med det redan nu är ingen mysig känsla. Sucka! Allt ska man behöva gå igenom här i livet ;)


Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards