Katjah

Alla inlägg under augusti 2011

Av Katjah - 20 augusti 2011 13:57

Har sovit som en stock inatt. Det var välbehövt. Kände mig lite krasslig igårkväll men de är som bortblåst nu. Fick frukosten lagad av älsklingen. Det enda jag behövde göra var att stiga upp ur sängen. Ibland är det underbart minsann!


Det är soligt ute. Stina är nyfiken på det mesta, speciellt nu när det blåser mycket och gardinen lever sitt egna lilla liv med blåsten. Det är uppenbart roligt för en liten hårboll, underbara hårboll! Älsklingen ska iväg och göra ärenden. tja, life is good!

 

Todeloo!

Av Katjah - 18 augusti 2011 18:19

Att ta sina dagliga tuppisar efter jobbet. Har dock lidit av huvudvärk sen igår och så tuppisarna har verkligen varit på sin plats. Är något förvånad hur fort den här veckan ändå har artat sig. Om en arbetsdag är det helg, vilket resulterar i två dagars ledighet. Det är så sjukt hur man faktiskt längtar efter dessa lediga dagar! Det börjar kännas som om det var bra länge sen man var på sin semester, men det är juh inte det. Har bara hunnit med 4 arbetsdagar.. :)  Man kommer verkligen fort tillbaka till vardagen.


Todeloo!



Av Katjah - 16 augusti 2011 17:40

Andra dagen på jobbet är avklarat. Det känns att man verkligen har kommit tillbaka till verkligheten nu. Igår var det smärre mardrömmen på jobbet, massa kaos men jag överlevde dagen. Nog för att det blev en timmas tuppis efter jobbet, men det var det värt. Idag flöt dagen på bättre. Slutade tidigt också så det vart juh underbart. Måste dock erkänna att det blev en liten tuppis innan jag hämtade älsklingen från jobbet, hehe. Nu är det han däremot som tar en tuppis, hehe, tillsammans med Stina. Uppenbarligen är vi familjen tuppis nu. :)

 

Todeloo!


Av Katjah - 14 augusti 2011 13:51

Hej!

 

Det var ett tag sen jag skrev sist. Har haft lite skrivkramp och för långa naglar för att kunna skriva ett längre inlägg, fast jag några gånger kännt för att göra det. Nu är naglarna dock kortklippta så det går bra igen. Vaknade imorse av att det värkte i mitt finger så ser jag att nageln på höger pekfinger hade gått av. Så långt av att det till och med blödde. Det kommer nog göra ont i några dagar, men det är smällar man får ta när man ska ha långa naglar..

 

Idag är det sista dagen på semester och den årliga ångesten har kommit med stora steg. Igår hade jag en deppig dag trots massa komedier. Det känns som om jag inte hunnit med så mycket på min semester, som jag hade velat göra. Iofs har vädret inte riktigt varit med oss alla dagar, men många soldagar blev det allt. Hade velat ta ut Stina mer. Hade velat bada mer. Hade velat haft många mer veckor tillsammans med älsklingen. Vi fick 3 veckor. För första gången hade vi semester ihop och det var en prövning. Första gången på 3 år vi hade så mycket gemensamtid. Det var både skrämmande och helt underbart!

 

Vi gjorde några resor ihop. Precis när semestern var vi uppe i Norrland och hälsade på Tommys bror Johan och hans sambo Carina. Det var mycket trevligt! De har för övrigt de sötaste hundarna jag sett, Sid och Bella. Hade gärna plockat med de hem när vi efter ett dygn åkte hem på grund av att Tommy var tvungen att jobba på tisdagen.

 

Vi var en sväg i Örebro och lämnade Tommys systers son där hans pappa väntade på honom.

Vi hann med 3 gånger med Bilbingo, en sväng i Göteborg/Liseberg. Det var massor av folk och mycket köande, men trevligt var det allt!

 

Det blev en lite minitripp till Varberg också. Vi bodde på samma B&B som vi gjorde första sommaren tillsammans. Ett mysigt ställe. Apelvikens B&B, kan verkligen rekommendera det stället!


Passade på att cykla några gånger med min nya cykel. Även Stina fick följa med. Det gick mycket bättre än väntat. Hon låg i korgen och njöt när vi åkte några svängar. Hon bara luktade med lilla näsan och kikade runt. Verkade riktigt nöjd med tillvaron. Inte ens när vi stannade ville hon hoppa av. Älskade hårboll!

Får ta och göra flera resor med henne!

 

Ska ta och njuta av den sista lediga dagen innan det är dags att återvända till verkligheten. Och vad passar bäst än att göra det med mannen jag äskar samt älskade hårboll!


Todeloo!

 

Ovido - Quiz & Flashcards