Katjah

Alla inlägg under augusti 2010

Av Katjah - 26 augusti 2010 22:12

Det är underligt att man aldrig lyckas sluta förvånas av människor i sin omgivning. I mitt fall verkar det vara en helt främmande, tror jag, människa som har lyckats irritera sig på mig. Under årets gång har det hänt små insidenter i tvättstugan som jag till en början trodde att det var små misstag, när vår tvättid hade suddats bort. Vi bor nämligen i ett hus där man skriver upp sin tvättid med penna och papper på en lista. Det kan vara lätt att av misstag råka sudda bort namnet ovan eller under då raderna är ganska små.

 

I alla fall, efter ett tag började jag märka att det var någon som började markera våra tider, som vi hade bokat, antingen genom att skriva utropstecken efter namnet eller genom att markera det med en prick/stjärna. Uppenbarligen så retade visst något då vi har börjat boka tvättpassen med bläckpänna. Om inte det var nog så hade jag även fått ett brev där det stod att jag uppenbarligen inte städar efter mig i tvättstugan, att jag ”alltid” lämnar den skitig, vilket inte är sant för fem öre! Det är juh en självklarhet att man städar efter sig, speciellt då man delar tvättstuga med några andra.

 

I alla fall, nu hade min irritation börjat växa så jag bokade nästa tid med älskligens namn, bara för att se vad konsekvenserna blir efter det. Tror du inte att denna människa, som har något emot mig, skrivit frågetecken efter hans namn och skrivit mitt namn vid sidan av kolumnen och ett frågetecken efteråt?! Vad spelar det för roll vems namn som står för bokningen när lägenhetsnumret ändå fylls i och uppenbarligen då jag och älsklingen bor ihop, så har vi samma lägenhetsnummer. Mycket logiskt för dem som tänker, men inte för den här människan, åh nej.

 

Veckan därefter var det också ett frågetecken efter älsklingens namn men ingen notering gällande mitt namn. Förra veckan höll jag på att få en chock då det inte fanns någon markering över huvudtaget! Inte ens ett litet kludd efter namnet. Då trodde jag att den här människan som uppenbarligen inte har något att göra på sin fritid kanske hade skaffat sig en hobby eller två. Då fick jag mig en överraskning idag  när vi återigen tvättade, så hade den här människan återigen skrivit in mitt namn, ringat in den för att sedan sudda bort den lite halvtaskigt så man kunde se vad som stod och sedan ringat in vår lägenhetsnummer. Idag tog mitt tålamod slut så jag lämnade en lapp där jag bad den här människan att stå för sina åsikter gällande bokningarna av tvättpassen att höra av sig till oss via telefon. För detta börjar bli något löjligt/tröttsamnt nu.

 

Återigen, tror du inte att lappen var slängd i papperskorgen nu när vi hämtade upp vår tvätt?!? Inte har den personen ringt heller för den delen, så uppenbarligen är det någon som inte vågar stå för sina åsikter och fortsätter att inspektera min städning i tvättstugan, som för övrigt inte är alltid så städad av andra heller. ..

 

Varför inte bara skaffa sig ett eget liv!? Hmm, irritationen är på topp!

Todeloo!

Av Katjah - 23 augusti 2010 21:57

Fick ont i magen av en hemsk nyhet som mamma ringde om. Det fanns en död hare ute på gården som grannens katt troligtviis hade haft ihjäl. Den låg under en av balkongerna, helt livlös. Mamma ringde och frågade om Tommy kunde komma och ta bort den därifrån. Det slutade med att det var jag som fick ta den med handskar och lägga in den i lådan för att få bort den därifrån. Vi körde bort till skogen och jag gick och la den vid ett träd. Tog några ormbunkar och lade över den så att den inte skulle bli uppäten av massa fåglar. Det snurrade ett antal varv i magen på mig vill jag lova. Förstår inte riktigt hur man kan med och bli jägare… Döda sådana söta djur och andra djur förövrigt. Skulle aldrig palla med det. Är för vek för det och tur är väl det…

 

Stackars söta lilla hare, sov gott ute i regnet.

 

Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards