Katjah

Alla inlägg under juli 2012

Av Katjah - 31 juli 2012 18:34

Snart är det dags för årets första bilbingo. Både älsklingen och jag är mycket hoppfulla och förväntansfulla över en vinst ikväll. Vill juh vinna massa pengar men kanske mest av allt slå på tutan. Så allesammans, håll tummarna för oss! :)

Todeloo!

Av Katjah - 30 juli 2012 18:59

Jag har aldrig förstått charmen med öronproppar. Visst är det jäkligt bra att ha om man skulle behöva sova tillsammans med en full Tommy i en liten stuga och det inte finns någon annanstans att sova. Då är det jäkligt bra, skulle jag tro. Men inte annars. För jag hade öronproppar halva natten i natt då älsklingens polare var hemma hos oss och umgicks. Dessa grabbar vart juh lite högljudda efter några öl i kroppen samt musik som strömmade ut genom alla högtalare som fanns i vardagsrummet. Då var det lite skönt att stänga in sig i sovrummet och lägga sig lite tidigare än mitt i natten, som en gammal pensionär.

  

Anyway, när jag ligger där i sängen med öronpropparna så börjar jag höra mitt egna andetag samt pulsen, tror jag hörde, som dunkade som grannes bas brukar göra emellanåt. Är det meningen att man ska kunna sova då? Detta flåsande gör juh så att man blir juh mer eller mindre hyper stressad! För att inte tala om dessa proppar som trycks ut ur öronen när de ska ”forma sig” eller när det ploppar ut helt. Lyssna på det pysandet, phu! Eller för att inte tala om hur obekvämt det är att sova med dem. Det gör juh banne mig ont i stackars öronen…

Nja, kanske kommer charmen nån gång i framtiden men just nu vette tusan!


Todeloo!

Av Katjah - 29 juli 2012 15:34

Vad tycks? :)


Todeloo!

Av Katjah - 29 juli 2012 12:27

Jag kunde inte sova igårkväll/natt så jag läste lite bloggar med hopp om sömn. Den kom först efter många slumpade bloggläsningar. Kommer speciellt ihåg en som hade skrivit där, någon tjej som skulle svara på typ 20 frågor. Venneh var hennes standardsvar. Uppenbarligen betyder det vet inte, få hon använde det frenetiskt. Kanske ska börja köra med venneh i fortsättningen, så man blir lite mer ungdomlig ;)


Todeloo!

Av Katjah - 28 juli 2012 20:54

Har träffat den sötaste lilla hunden med de vassaste tänderna idag. Vi var och hälsade på Tea och Simon idag och fick se den här underbara lille krabaten Tuffe på 500 gram ;) Han var väldigt förtjust i både Tommys och mina fingrar. Troligtvis för vi luktade katt. Han tuggade lite här och vart. Speciellt överraskad blev jag när jag kände ett antal sylvassa tänder i knävecket, haha! Den var jag inte alls med på :)
Sötast var juh när han skulle sova en sväng. Krabaten lägger sig i soffan och typ två sekunder senare stensover han! Ungefär lika fort går det för Tommys del när han ska somna, haha! Det går inte att försöka ha en diskussion med honom vid det läget ;)


På tal om sova, Stina ligger och sover i garderoben sen ett x antal timmar tillbaka, sötaste hårbollen. Ögat är bra och medicinkuren äntligen slut! Allting gott, slutet gott!


Todeloo!

Av Katjah - 26 juli 2012 08:30

Here we go again! Att det ska vara så svårt att låta ens tvättider få vara ifred. Har tidigare nämnt om kriget i tvättstugan där någon finner det roande att stryka bort våra tider och sen boka om dem antingen på nytt eller låta det stå blankt.


Nu har det varit lugnt ett tag men idag var det återigen samma skit. Någon hade suddat bort vår enda tid den här veckan. Detta märkte jag efter att jag kört igång maskinerna. Som tur var kikade jag på bokningslistan så att allt stod rätt till, men åh nej! Någon hade juh kunnat ta ut våra kläder om passet hade blivit ombokat, som tur var så var det ledigt så jag kan tvätta som jag hade planerat.


Hädanefter blir det att bara boka in passen med bläckpenna. Försök att sudda ut det om de kan.


Skrattar bäst som skrattar sist! :P


Todeloo!

Arg
Av Katjah - 24 juli 2012 23:09

Jösses vilket vackert värder vi har haft idag, precis som jag beställde på min lediga dag! Hårbollen och jag våldsgästade bror idag och var där i flera timmar. Stina vart överallt men för det mesta utforskade hon buskarna. Vilken lycka men lite skrämmande med ett nytt ställe ;)

Lite senare blev det grill med bäjb och bror. Grillat är juh gott på sommaren. Mumma!

Tror jag fick lite färg under dagen. Var juh bara tvungen att fota brännan när jag äntligen fått en, haha. Hade ingen solskyddskräm men har smörjt med after sun lotion, så ni kan vara lugna :)

Snart blir det sängen!
Todeloo

Av Katjah - 23 juli 2012 21:33

Jag blev överraskad idag när jag öppnade min mailbox. Där hade jag fått ett meddelande om att ett företag hade gjort en kreditupplysning på mig. Då jag inte hade ansökt om något fann jag detta meddelande förvirrande. När jag väl fick reda på vilka det var steg irritationsnivån ett steg högre upp.


Detta företag som hade gjort upplysningen var elbolaget Eon. Vi hade problem med dem då vi skulle byta till dem, efter att en försäljare hade varit hemma hos oss i maj. Han garanterade massor och lovade oss billigare fakturor än vad vi har nu i dagsläget. Fast att vi var bundna till ett annat elbolag var detta inget problem, utan detta skulle de bara fixa. Döm av min förvåning när jag fick hem en slutfaktura från detta andra företag där de vill att vi betalar en sk straffavgift på 1500 kr då vi avsäger avtalet innan det gått ut. (De var visst detta som det eon lovade att ta hand om) När vi kontaktar dem för att få svar på frågor kan de inget göra trots att vi har fått fel information från början och löften hit och dit. Fast ångerrätten hade gått ut med flera veckor var de villiga att avbrytta detta dyrare avtal, så vi kunde gå tillbaka till vårt gamla, billigare, avtal hos detta andra bolag. Allt flöt bra hos de andra, vi slapp betala straffavgiften och sa ifrån oss ångerrätten på det nya avtalet.

  

När jag ringde upp Eon idag kunde de inte svara på varför en kreditupplysning hade gjorts och troligtvis var det en försäljare som gjort detta utan mitt vetskap, vilket är väl olagligt(?). Fick en ursäkt för det inträffade men ingen kompensation eller något liknande. Jag ska bara anta att detta inte kommer att hända igen. Fyy vad irriterad jag blir. De är juh mig de sabbar för...


Tacka vet jag Energibolaget Sverige som har bra kundservice och gör så gott som allt för sina kunder! Bra kundservice från deras håll!  


Nu har jag muttrat klart, tack och hej! :)


Todeloo!

Arg
Ovido - Quiz & Flashcards