Katjah

Alla inlägg under december 2011

Av Katjah - 6 december 2011 21:46

Det verkar som om mina tankar blev hörda. För dagen efter mitt förra inlägg, eller om det till och med var under samma kväll så såg jag det vita guldet falla ner från och himlen. Det bästa av allt så har det kommit mer och det, som det ser ut just nu, så verkar det ligga kvar på marken. Underbart! Till och med plogbilen verkar ha fullt upp med skottandet utanför. Hoppas han inte tar bort allt. ;) Julkänslorna har kommit och jag har till och med köpt en liten hög med julklappar och mer kommer det att bli. :)


Idag är det Finlands självständighetsdag. 1917-12-06. Därför säger vi Grattis Finland för din dag idag!

 

Todeloo!

Av Katjah - 4 december 2011 12:56

Jag såg den första snön falla igår när jag tillbringade nästan hela dagen på jobbet. Sorgligt nog så var det inte enbart snö som föll utan regn på köpet. Idag är det andra advent och jul känslorna är så gott som bortblåsta. Tittar man ut genom fönstret nu så skulle man kunna tro att det är september/oktober och definitivt inte december. Förra året så hade vi åtminstone snö och det kändes att det var jul. Nu är det bara 20 dagar kvar till julafton. Jag hoppas innerligt att det kommer att komma mängder av snö inom snart framtid. Jag vill ha snöbollskrig, skrapa bilrutorna, ha röda kinder av kylan, åka pulka allt annat som man kan göra när det finns massor av snö!

 

Glad andra advent!

 

Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards