Katjah

Alla inlägg under september 2012

Av Katjah - 3 september 2012 19:28

Satt och bläddrade bland mina bilder och hittade den här. Visst är det mysigt med små lappar, för dem betyder så mycket! Det är juh det som gör det lilla extra i tillvaron :)

Todeloo!

Av Katjah - 2 september 2012 11:01

 

Tack för den fina responsen jag fick från er, både på bloggen och utanför. Det värmer i mitt hjärta! Så tack tack! :)


Todeloo!

Av Katjah - 1 september 2012 20:23

Fick höra idag en person som ska stå mig nära att jag är narcissist!

Enligt wikipedia så är förklaringen på det följande;
Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati. Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt. Personer med denna störning utmärker sig genom krocken mellan två motsatta självbilder - den idealistiska bilden av sig själv som storslagen och grandios, gentemot känslor av skam och självhat. I relationen med en partner kan narcissisten inledningsvis vara utomordentligt charmerande och karismatisk, för att plötsligt växla till ett obehärskat och kränkande beteende. Narcissisten har ett behov av att ha kontroll och kan i relationen te sig maktfullkomlig och/eller paranoid. Kontrollbehovet kan ta sig uttryck i ett tvångsmässigt beteende som denne ser som fullt naturligt och där personen kräver efterlevnad av omgivningen.

Min fråga till er som känner mig, stämmer detta påstående på mig? Har jag levt i en drömvärld då jag ansåg mig vara en trevlig individ? Jag är förvirrad!

Todeloo?

Ovido - Quiz & Flashcards