Katjah

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Katjah - 29 november 2009 22:40

   Tittar lite halv som halvt på Tv 4:ns långfilm, Mitt stora feta grekiska bröllop. Har sett den ett antal gånger tidigare, men det är juh bara en sån härlig film. Det får mig att tänka på den dagen jag gifter mig, när det nu inträffar. Tommy säger att vi kan gifta oss när jag är 40, men det är 15 år dit. Om jag ska gifta mig, med honom, så ska det banne mig bli tidigare än det ;)

Hittade en härlig dekoration på en bröllopstårta som jag skulle vilja ha. Den gillar jag skarpt. Sen om det stämmer eller inte är en annan femma. ;)

 

Idag är det första advent och det enda som saknas är minusgrader och snö, då hade det känts som om julen var på väg. Men man får inte direkt några julkänslor när det känns som vår ute fast det bara regnar hela tiden. Jag älskar julen, hysterin kring den, julmusiken, julpyntet you name it. Vi hade en jättetrevlig fika hos älsklingens farmor, där nästan hans släkt närvarade. Men det som jag går och grubblar på nu, som vanligt mitt grubbleri är, julafton. Vill fira julaftonen ihop med älsklingen, men tror inte att det kommer att bli så i år heller. Förra året var han hos sin släkt och vi träffades senare på kvällen hos hans faster Tea med familj, vilket var jättemysigt trots att jag hade feber. Men jag vill inkludera honom i mina traditioner på julafton. Önskar att pappa kunde vara med men han har nog säkert egna planer. Samtidigt som jag tror att mamma har svårt att fira jul med hans flickvän, så en gemensam jul med dem är det bara att glömma. Istället för att längta till julafton så börjar jag sakta men säkert få ångest inför den dagen. Tänker man långsiktigt, kommer vi någonsin fira jul ihop, älsklingen och jag? Varför kan inte allt gå som jag vill och önskar? Egoisten i mig har talat. Jaja, vi får väl se vad som händer i framtiden. Det är väl för tidigt att börja planera massa julafton i förväg när man aldrig kan veta vad som händer. Samtidigt som man får drömma, som bröllop…

 

Vi köpte en hängande adventskalender som hade fickor där man fick lägga valfritt innehåll. Tommy har haft innebandy match i Grästorp så jag har passat på att fixa hans innehåll. Undrar om han läser detta så kanske det inte vore det bästa och avslöja innehållet, men det blev en hel del hemmagjorda presentkort med olika innehåll. :) Nyfikna jag undrar vad han kommer att fylla i mina luckor.

Får väl uppdatera er när det börjar hända saker och ting.

 

Är lite orolig för min hårboll till Stina. Det verkar som om hon inte riktigt är sig själv. Hon verkar vara lite tröttare än vanligt och sen när hon ska spinna låter det som om hon ska spy. Undrar om hon svalt en hårboll eller varför hon låter så…

Får avvakta hur det de kommande dagarna blir, annars får jag åka till veterinären med henne. Vill att hon ska vara frisk, min hårboll.

Nope, nu ska jag invänta Tommy, han borde vara på ingång snart…

 

Länken till bilden jag hittade;

http://margaretasbrollopsbestyr.se/produkter/bilder/2513.gif

 

Hörs imorgon!

 

Todeloo!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards