Katjah

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Katjah - 23 november 2009 18:57

Just nu är jag uttråkad. Befinner mig på jobbet och det är väl ganska roligt i sig. Men faktiskt känns det som pest och pina när man bara vill hem. Jag har faktiskt ingen lust idag och sitta här till strax efter åtta och först sen åka hem. Jag var nog banne mig redo för hemgång redan klockan 16 och då hade bara halva dagen gått..

Jag vill som sagt hem, hem till vinden för att vara mer specifik. Jag kunde juh inte gå dit imorse då älsklingen hade bilen och jag, host, hade råkat glömma nyckelknippan med vindsnyckeln i handsfacket. Ett mindre smart drag, men japp, där låg den, men inte nu längre. Nu är den hemma, dit jag vill. Det finns nämligen en sak eller påse som jag är extremt nyfiken på. Det ska finnas massa roliga saker har jag fått för mig och dit vill jag gå och rota. Sen så är det rensning som gäller, men påsen är allt för lockande. Om jag inte minns helt fel så kan det nog ligga några julklappar som jag fick för två år sen. Till mitt försvar varför det kan ligga julklappar i påsen är att jag råkade få ganska många klappar. Och dem kom dessvärre inte längre än påsen. Så det blir som julafton på nytt. Då jag inte vet vad som finns i påsen. :)Väntar med spänning på att tiden ska gå, men juh mer jag tittar på klockan så verkar den sega desto mer.

 

Fick mig sovmorgon imorse och det är en lyxvara som jag faktiskt inte inträffar ofta. Bara för att jag steg upp kl 09.30, eller då fick larmet igång, kände jag mig som döden själv. Man borde ha flera sovmorgnar för att vänja sig vid tanken. Eller så får jag bara vänja mig inför framtiden, den dagen då vi skaffar barn, att sovmorgonen är en lyxvara som sällan inträffar. Minns långt tillbaka i tiden då jag kunde sova länge och när som men det var tider det. Det var tider före Tommy, som aldrig tycks sova riktigt länge. Han gillar dock tupplur mitt på dagen, men nja inte riktigt jag. Eller för att inte tala om på helgerna, då han går upp tidigt för att kolla på Tv4 morgon, eller vad det nu heter, för att senare gå och lägga sig på nytt. Den taktiken fungerar inte på mig. Jag vill då hellre sova tills det är dags att gå upp och kanske snooza lite, men åh nej. Inte Tommys visa.

Samboskapet är nog jobbigare än jag trodde, haha ;)

 

Nu ska jag jobba vidare och längta hem, hem upp på vinden!

Todeloo!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards