Katjah

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Katjah - 29 november 2012 22:53

Tog mig mod att åka till vårdcentralen idag. Detta på grund av att jag märkte att jag hade fått prickar i min hals, det var jobbigt att svälja. Ännu värre att prata. När man har halsfluss känns det som om man har en potatis i munnen när man försöker prata. Det låter roligt men jobbigt som tusan. Var hemma från jobbet så jag har inte haft så många att prata med. (jag som har svårt att vara tyst)

Väl hos vårdcentralen fick jag först träffa en sköterska. Hon kikade med en ficklampa i min hals och skickade mig vidare till doktorn. Väl inne hos doktorn kikar han snabbt i min hals och säger med en finsk brytning " oj oj oj, du behöver antibiotika direkt". Min högra sida av halsen är så svullen så han tyckte att det var ett under att jag ens kunde svälja.

Så nu kära vänner har jag fått kåvepenin som jag ska äta i 10 dagar. Har redan hunnit ta 2 tabletter så får se hur det går att sova. Har för mig från förra året att min mage blev lite knas av dem. Tur att toaletten är så gott som klar. Toalettstolen står på plats så hoppas att allt går vägen! Håll nu tummarna för mig! ;)

Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards