Katjah

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Fast i snödrivan..

Av Katjah - 20 februari 2010 23:01

Vilken dag det har varit idag. Som vanligt har det snöat massor och inatt snöade det massor. När jag kikade ut genom fönstret ut till parkeringen kunde man inte ens se bilen för den låg under en hel hög med snö. Älsklingen skulle köra mig till jobbet så vi gick ut i god tid för att gräva fram bilen. När vi väl var redo för att bege oss så gick det inte allt för smärtfritt. De hade inte plogat på parkeringen utan bara på den stora vägen så det hade blivit en mur av snö som täckte öppningen till parkeringen. Vi kom väl ur parkeringen, backade för att ta sats och köra rakt i muren för att komma ut på den stora vägen. Vi kom halvvägs, sen fastnade vi i snödrivan. Bilen gick inte och rubba varken fram eller bak, åh nej. Där stod vi fast. Efter att ha försökt komma loss i nästan 15-20 minuter försökte vi få tag i någon som hade en snöskyffel. Det var en lite traktorjäkeln som åkte fram och tillbaka och plogade trottoaren men han vägrade stanna fast vi vinkade åt honom. Det var nämligen inte bara vi som inte kom loss från parkeringen utan två andra bilar till. Vi såg skyffeln åka fram och tillbaka utan någon större nytta. Snön bara vräkte ner, fick ringa jobbet och säga att jag skulle bli något sen för jag hade vid det här laget redan börjat jobba, men befann mig på parkeringen på Sjöbo. Jag ringde pappa och frågade om han hade en skyffel och det visade sig att det hade han så han skulle komma och hjälpa loss oss. Efter 10 min ringer han och säger att han inte kommer iväg med sin bil för det är någon annan som blockerar vägen borta hos honom. Men han skulle ändå promenera med skyffeln. Efter tags väntade i snön, med tår som knappt känns för de värker av kyla kommer pappa gåendes med sin illgula varseljacka med skyffeln. Älsklingen, pappa och mammas granne fixar tillslut loss oss från parkeringen så vi kunde bege oss mot jobbet. Pappa var verkligen räddaren i nöden! Kom bara nästan en timma för sent till jobbet, men vad gör det. Det var allt en konstig upplevelse som sällan skådat.

Får väl se hur vädret kommer att vara imorgon, ifall det blir enklare att åka till jobbet eller inte. Det återstår att se. Väntar med spänning!

 

Todeloo!

 
 
Ingen bild

cilla

20 februari 2010 23:52

Låter inget vidare. vi var ute tidigt i morse oxå då jag skulle köra tobbe till jobbet som skulle jobba 12 timmars pass men vi kom inte ut från p-platsen alls så inget jobb för honom....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjah - 24 september 2016 21:45


Då var det dags igen för ett litet inlägg. Det var ju hela två veckor sen sist. Jösses vilken förbättring ;)Imorgon är äntligen dagen här! Ungeför som julafton fast lite sämre. (Älskar julen med allt vad det innebär så det måste vara bra jäkla stort ...

Av Katjah - 10 september 2016 19:33

Det var ett tag sen sist igen. Åren går verkar det som, speciellt om man kollar på mina gamla inlägg. Det är inte många jag har fått till det under det senaste tiden.  Vad kan man säga?  Tommy är forfrande kvar i bilden ;) Stina likaså. Här är ett ax...

Av Katjah - 7 augusti 2015 20:19

Oj vad det var länge sen man var inne här. Som tur var jag inloggad via mobilappen för mitt inlogg hade jag nog inte kommit ihåg ifall jag hade behövt ange ett. Jag satt och läste några inlägg som jag skrev i december 2003, japp 1&1/2 år sen. Uppenba...

Av Katjah - 20 december 2013 20:42


Första dagen på min julledighet. Underbart! Docknfick jag inte den efterlängtade sovmorgonen som jag så hade önskat men vad gör det när man har flera dagar kvar. Lite besviken är jag över 2 saker. Nr 1. Vart fasiken är mitt snö, blir det någon sn...

Av Katjah - 18 december 2013 19:09


Jag är lite glad, faktiskt. För ett år sen sa jag att vi inte skulle skaffa oss en sån här liten lyxpryl. Vad hände idag? Jo, nu sitter jag med denna, lilla lyxpryl i handen. Pratar givetvis om en iPad. Det blev en liten iPad mini. Befarade först att...

Ovido - Quiz & Flashcards