Katjah

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Katjah - 8 februari 2010 23:15

Jag förstår inte riktigt vitsen varför ledigheten ska gå så förbannat fort. Man hänger inte riktigt med där. Var ledig nu från fredag till och med idag, imorgon ska jag åter befinna mig på jobbet. Under ledigheten har jag väl inte fått allt för mycket gjort. Man liksom planerar in lite för mycket ibland och sen slutar det med att man inte får ens hälften av det man vill göra gjort. Men det är väl ett typiskt fenomen.


I fredags hade jag besök av mina älsklingsgummor, Emmelie, Cilla och hennes dotter Felicia. Vi satt och fikade och tjötade, verkligen jättetrevligt. Älsklingen kom också hem under tiden men han kände inte riktigt för att delta i tjejsnacket så han gick och vilade i sovrummet. Nog för att hans mage var lite knas igen, så han behövde nog en tuppis. Senare på kvällen så var det kalas borta hos mamma, då hennes pojkvän firade sin födelsedag. Vi var där i två timmar, älsklingen, bror, hans sambo Johanna och självklart mamma och pojkvännen. Tiden bara flög iväg och inte märkte man av någon träsmak i rumpan heller som man kan få när man sitter lite väl länge på trästolar ;)

Vi tjötade massa barndomsminnen, bror och jag. De andra lyssnade flitigt och skrattade med. Verkligen jättemysig dag.


Passade på att mysa massor med min

älskade hårboll Stina idag. Förstår inte hur hon har varit så kelig idag. Nog för att hon brukar vara kelig då och då men idag har det varit riktigt stora doser av den varan. Vi låg i sängen, missen och jag när älsklingen var på jobbet, så satte hon sig på min mage och ville bli kliad på huvudet, vilket hon fick. Hon fäller också just nu en hel del hår, så vi var håriga båda två, hehe. Sen börjar hon ”baka bullar” på mig och bra länge spinnandes som en tok. Mysfaktorn var på hög nivå där!


Idag var jag också över hos jobbarkompisen Sofija på fika och introduktion av Facebook. Hon har äntligen bestämt sig för att skaffa en, mycket trevligt! Både fikat och att hon skaffat FB. Har försökt få älsklingen att skaffa sig en också, men han däremot är inte allt för sugen på det…


Nu snart blir det att borsta tänderna och hälsa John Blund välkommen!


Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards