Katjah

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

Saknat mig?

Av Katjah - 2 december 2013 20:41

Det var nu bra länge sen jag skrev något sist. Jösses vad tiden mellan dessa inlägg har gått. Ännu längre när jag inser att det redan har gått ett år sen badrummet blev klart. Ett år! Man kan knappt tro att det är sant men japp det är det. Är fortfarande supernöjd över den, vårt underbara badrum. Tänk att man kan tycka om ett rum så mycket, haha!

Första advent igår då. Jag hade förutspått att vi skulle ha snö då men den lyser med sin frånvaro. Har iofs fått skrapa lite bilrutor på morgonen men jag vill ha snö. Jag vill känna att det är vinter på riktigt och inte bara ett halvtaskigt försök till vinter. Skulle bli mycket besviken ifall det inte är snö på julafton. En julafton är inte komplett julafton utan snö. Tänk på bror också som skulle köpa skidor i år. Då menar han inte vattenskidor. Som Adolphson & Falk sjunger " Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor,
bjällerklang
som ackompangemang,
på alla julens skivor."

Vi mår finfint, hela familjen. Hårbollen är fortfarande lika bortskämd, om inte mer. Vi har fått tillskott i familjen sen sist. En röd liten varelse vid namn Kicki. Pratar juh givetvis om vår andra bil. Lyx med att vara 2 bilägare måste jag erkänna!
Älsklingen och jag har vart tillsammans i 5,5 år! Tänka sig! 6 år lagom till min 30-årsdag som smyger sig fram sakta men säkert. Som tur är det ett halvår kvar till dess. Haha!

Nope, vi kör en smygstart med inläggen så jag säger som jag alltid brukar;

Todeloo!

 
 
Ida

Ida

2 december 2013 22:00

Ja man kan inte anklaga dig för att vara en av de mest effektiva bloggarna. :p Å ja vi har saknat dig!

Snön kommer nog lagom till jul ska du se. Det hade ju dock varit uppiggande med lite vitt på marken redan nu.

Ja jag känner också att 30-årsdagen närmare sig med stormsteg här också. Men det ser jag bara som nått spännande. Eller hur? ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Katjah

2 december 2013 22:07

Eller hur, men skam den som ger sig. Kände att jag tappade suget där ett tag så bäst var det nog för alla parter att ta dn time out. På det sättet slapp man läsa massa svammel. Eller vänta nu, det är juh bara massa svammel jag skriver. Hur tänkte vi här? Haha! Kände nu igår att jag saknade bloggen så vi får väl se hur det blir. Går det åt skogen så har jag juh 1 inlägg för december. ;)
Kul att man har vart saknad, lite granna iaf! ;)

Ja, hoppas på massor av snö. Gimme gimme gimme! :)

Hmm, jag vet inte om jag riktigt ser framemot att bli 30-are men jag har juh lite tid att anpassa mig. ;).

Kram ❤️️

 
Ida

Ida

2 december 2013 22:36

SV: Tack gullet! :D Kände mig som en prinsessa!
Ska det bli en "fylla-tant-present" till dig själv? Jag ska göra en till i början av nästa år. ;) En lite större med mkt färg. Vad ska du göra, eller är det hemligt? kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Katjah

2 december 2013 22:48

Riktigt najs är den, du ska vara stolt!

Jajjamen; Fylla-tant-present fast lite gullig variant. Jag ska tatuera Stinas tassavtryck på foten eller kanske båda fötter. Vill bära med hennes avtryck med mig hela livet. Har tänkt på den tanken länge och den blir liksom lite mer speciell när det blir fylla-tant-ålder. Haha. Ja, jag är en toka ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjah - 24 september 2016 21:45


Då var det dags igen för ett litet inlägg. Det var ju hela två veckor sen sist. Jösses vilken förbättring ;)Imorgon är äntligen dagen här! Ungeför som julafton fast lite sämre. (Älskar julen med allt vad det innebär så det måste vara bra jäkla stort ...

Av Katjah - 10 september 2016 19:33

Det var ett tag sen sist igen. Åren går verkar det som, speciellt om man kollar på mina gamla inlägg. Det är inte många jag har fått till det under det senaste tiden.  Vad kan man säga?  Tommy är forfrande kvar i bilden ;) Stina likaså. Här är ett ax...

Av Katjah - 7 augusti 2015 20:19

Oj vad det var länge sen man var inne här. Som tur var jag inloggad via mobilappen för mitt inlogg hade jag nog inte kommit ihåg ifall jag hade behövt ange ett. Jag satt och läste några inlägg som jag skrev i december 2003, japp 1&1/2 år sen. Uppenba...

Av Katjah - 20 december 2013 20:42


Första dagen på min julledighet. Underbart! Docknfick jag inte den efterlängtade sovmorgonen som jag så hade önskat men vad gör det när man har flera dagar kvar. Lite besviken är jag över 2 saker. Nr 1. Vart fasiken är mitt snö, blir det någon sn...

Av Katjah - 18 december 2013 19:09


Jag är lite glad, faktiskt. För ett år sen sa jag att vi inte skulle skaffa oss en sån här liten lyxpryl. Vad hände idag? Jo, nu sitter jag med denna, lilla lyxpryl i handen. Pratar givetvis om en iPad. Det blev en liten iPad mini. Befarade först att...

Ovido - Quiz & Flashcards