Katjah

Alla inlägg under februari 2011

Av Katjah - 1 februari 2011 21:13

Jag vill börja med att tacka för all omtanke jag fått för mitt senaste inlägg. Det är trevligt att ha människor som bryr sig om en, så tack!

 

Jag har de senaste dagarna tappat mitt humör när det gäller Radiotjänst i Kiruna. I oktober fyllde jag i en blankett om att jag ville ha betalningen via autogiro. Tyckte då att den var lite otydlig att se så jag ringde dem och frågade för säkerhetsskull att det inte skulle bli fel. Hon jag pratade med sa vilken ruta jag skulle kryssa och även vilket datum pengarna skulle dras från kontot. Trodde då att allt var helt okej, för det kan juh väl inte bli fel när man får proffshjälp.

Tji fick jag för det! Det visade sig att de hade sagt fel ruta till mig för när jag fick räkningen hemskickad i början av januari så hade jag fått hela års betalningen på över 2000 kr.

 

Ringde genast tillbaka till dem och bad om att få det korrigerat då det har blivit fel, då jag fått fel hjälp. Inga problem sa dem då. Ett visst belopp skulle dras i slutet av januari. Samma belopp som hon sa till mig i oktober.  Vid det här laget tänkte jag att det nu åtminstone är rätt. Döm av min förvåning när jag igår, av en ren slump gick in på bankens hemsida och ser att jäkla Radiotjänst har dragit en till dragning, först den som skulle och sedan mellanskillnaden till årsbeloppet, som var på nästan 2000 kr. Satte älsklingen till att ringa dem då jag inte själv kunde göra det från jobbet. Dock var det lite svårt för honom och veta vad jag hade kommit fram till med dem, så fick jag ringa tillbaka till dem idag.

 

Kan säga att jag inte bemöttes av en trevlig kvinna. Hon anklagade mig för att ha gjort fel, fast jag ringde och bad om hjälp, för det var ändå jag som hade kryssat i rutan. De hade inte registrerat någonstans om att jag hade ringt till dem och bett dom att korrigera det som blev fel. (Hon var visst samma kvinna som Tommy hade pratat med igår, för hon kände igen ärendet.)

 

I alla fall så klagade jag på deras service, då två av hennes kollegor hade gjort fel men hon tog försvarsställning direkt och avbröt mig mer eller mindre konstant och suckade när jag pratade. Hon sa även att det inte var deras fel att de hade dragit mer än de borde samt att hyran kunde ha blivit obetald. Det var minsann inte deras problem.

Efter många om och men fick jag tillslut tjatat till mig en bekräftelse via mailen att det var rätt i fortsättningen, det vill säga nästa år. Var fortfarande inte nöjd med deras sätt att sköta saker och ting så jag ringde Tommy och räcerpratade hela händelsen. Han bad mig andas emellan för det var för mycket text på för kort tid. Det började tuta på linjen, då någon ringde upp mig. Ignorerade det den första gången men andra gången svarade jag.

 

Det visade sig vara tanten från Radiotjänst som ringde tillbaka till mig med en helt annan tonart. Denna gång var hon till och med trevlig. Hon hade pratat med sin kollega och kommit fram att de kunde göra något åt problemet. Att de kunde återbetala pengarna till mig, men det var inte det som var poängen, utan deras sätt att arbeta. Hon beklagade att det hade blivit fel mm. Kan säga att jag var riktigt förvånad! Men jag kände mig lite glad när jag väl avslutade samtalet. Det var strongt av henne att ringa upp mig igen. Var troligtvis inte hennes bästa kund.


Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards