Katjah

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Katjah - 23 juli 2010 18:25

Översatte ett dokument från finska till svenska via Google-översättning. Detta blev slutresultatet.

Enjoy! ;)

 

Vem jag är..

Jag är Katja. 25 år gammal kommer från Baguio. Jag arbetar med Tommy. Vi levde också tillsammans för ungefär hälften år. Jag träffade honom utanför baren punkt ett par år sedan.

 

Jag gick till skolan första året i skolan Fjärdingin Häsleholmenissa, trots att vi bodde i Sjöboossa. Mina föräldrar ville att min bror och min sköna Suomi Lista klass, så länge den hade chansen. Jag gick till gymnasiet Erikslund. Det var en tillsats i finska språket, som mina föräldrar ville lukevani.

 

Viskastrandin jag gick till skolan. Det var en stor till Text. Syftet med början var att jag skulle fortsätta läsa journalisten, men dessa drömmar var inte långt borta.

 

Jag började i H & M 2001, när jag gick till skolan. År 2003 var det dags att få mössan och fungerar bara för ett år sedan fortsätta mina studier. Det inte hände. Jag vet inte än vad jag vill göra med mitt liv, yrke vad skulle vilja arbeta med. Planer har nog att gå tillbaka till skolan och fortsätta läsa. Bättre sent än aldrig.

 

Vi, och jag Tommyllä, inga barn ännu, men vi är en liten päls boll som heter Stina. Han är en 4-årig svart katt med en vit prick i magen. Han är verkligen bortskämda. Varje dag när vi är på jobbet, han besöker mors dagis. Arbetsdagar efter att vi få hem honom. Visst kan han vara hemma ensam, men modern följde honom, som dagligen hemma.

 

Jag har hittat en trevlig hobby som jag började med igen ungefär en månad sedan. Jag blogg på daglig basis. Bara skriva vad kommer att tänka på när jag uppdaterar den. Hittills har jag skrivit mitt liv med Tommy och Stina, inträffade dagen och arbeta i en annan. Jag gillar det eftersom det då inte att skriva är inte bara ett slöseri med tid.

 

I framtiden skulle jag vilja arbeta i det yrke som jag gillar. H & M Jag kommer inte att vara hela livet, men jag vill göra något nytt, även om slutet på mitt liv.

 

Jag vill också lära våra barn det finska språket, så när det är dags.

 

Slutligen, och kanske hitta en kille eller ett par Stinalle.


Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards