Katjah

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Katjah - 18 juli 2010 14:08

Idag börjar det verkligen kännas att det är tillbaka till verkligeheten för idag är det dessvärre den sista semesterdagen för den här sommaren. Förstår mig inte på hur fort tiden verkligen försvinner, fast man försöker ta vara på tiden. Fick dock inte gjort det jag tänkte mig från början, vilket var att rensa garderoberna som jag varje år gjort hittills. Det fanns liksom inget intresse samt så har vädret varit förbaskat bra, så då har man hellre varit ute i solen medan katten har legat i skuggan. Det har verkligen varit varmt, lite för varmt på nätterna då vissa nätter var lite svåra att sova. Man kände sig som en klibbig säl eller något liknande.

 

Älsklingen lyckades vara ledig några dagar under min semester, så några dagar har vi fått tillsammans, vilket var mysigt. Det blev en tripp till Halmstad då bror och hans sambo Johanna hade hyrt sig en stuga i en vecka. Det blev iofs två trippar för min del, då jag var där en dag då älsklingen jobbade. I alla fall, när vi var där med älsklingen blev det några timmar på stranden, vilket resulterade i den här fina solbrännan. Tror nog att jag inte behöver skriva att det var otroligt svårt att sova då det gjorde ont, kallfrossa, varmfrossa och tropisk hetta på natten. Det blev några dagar innomhus efter det. Dock är jag väldigt lycklig över att jag inte har flagat som jag trodde att jag skulle göra. Hade några små tendenser på pannan och ena axeln, men det gick att fixa me massa återfuktande hudlotion, som älsklingen så snällt fick smörja in. Vad hade jag gjort utan min personliga smörjare? ;)

 

Det blev även en tripp hos kusinen i Trollhättan. Det var första besöket där sen familjen flyttade dit förra året. Belv bjuden på lunch vilket var förbaskat gott. Hon gjorde en paj, som jag fick receptet på. Det resulterade i att jag gjorde den när jag kom hem. Älsklingen gillade den och det gjorde mamma och hennes grannes mamma med. Maggan som mammas granne heter bad om att få receptet på pajen, så det var mycket lyckat. :)

 

Har blivit en liten boknörd på semestern med för den delen. Har köpt hela Mari Jungstedts serie med böcker.  Har läst hela fyra böcker och jag är inne på min femte. Har dock halva boken kvar, men undrar om jag hinner att avsluta den innan min semester är slut. Blir nog att ta balkongläge till kvällen med boken så kanske det funkar.. hehe..

 

Nepp, nu blir det att stilla min ångest med att, hmmm.. ja jag vet inte…

Back to reality imorgon…

 

Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards