Katjah

Alla inlägg under februari 2013

Av Katjah - 17 februari 2013 21:50

Ikväll har jag gått igenom typ alla mina bilder jag har, som jag har framkallat vill säga och det var inte lite bilder. Jösses vad ung och fin jag var. Vad har tiden gjort med mig? Haha! Har haft en hel del hårfärger också, allt från rödhårig till halvblond till så gott som svarthårig. Kul med förändringar! Man får passa på medan man fortfarande har hår att experimentera med som jag brukar säga. :)
Skolkatalogerna och jag var ingen lyckad kombo vill jag uttala mig om. Det var den ena konstiga bilden till den andra. Dem ska vi inte ens publicera!
Anledning till bilderna är att jag har fått i uppdrag och hitta bilder på mig och älsklingen. (Dock så fanns det inte så många som jag hade hoppats på.) köpte en grej som heter 52 veckor av romantik, 26 v för mig att göra massa saker och 26 v för Tommy. Mitt första uppdrag var som sagt att samla massa bilder och göra en cd med låtar som påminner oss. Lägga allt i en låda och gömma och glömma dessa i ett helt år. Nästa år vid den hör tiden ska vi ta fram dessa och kika och lyssna på dessa tillsammans. Undrar vad älsklingen får för uppdrag nästa vecka, spännande värre! ;)

Todeloo!

Av Katjah - 7 februari 2013 23:22

Ja du, here we go again. Det var en väl värd ledighet som kom till under mina icke skrivande dagar. Inte mycket har hänt, förutom att jag råkade bo på jobbet i 9 dagar och dessförinnan så var jag ledig i 5. Längtar efter ledighet igen, att kunna vara ledig på riktigt. Inte stanna hemma pga. Att man är sjuk, nej, bara vara ledig med gott samvete!

Jag klarade hela januari med inte en enda sjukdag. Lyckan var total när det blev månadsskifte. Konstigt att bli lycklig över en sån sak, men japp, det blev jag. Efter att ha tillbringat mer tid hemma istället för på jobbet kan göra en lycklig. Konstigt värre är nu när man längtar efter ledighet när jag väl är på jobbet, haha!

Imorgon är det dags för Stina att ta sin årliga vaccination hos farbror doktor. Det kommer som vanligt bli en hel del morrande, fräsande, tass-svett, fälla lite päls, onda blickar, klättra fast i min tröja. Ja, det samma gamla vanliga som kan hända under ett veterinärbesök. Ni som känner ingen dessa fina symptom kan jag rekommendera att ni tar med en filt och virar in katten i den. Då känner sig iaf Stina sig lugn samt att hon inte kan rymma och det bästa, att hon är i min famn. Mysboll!

Nu blir det natten, upp med tuppen och katten. Sen ska jag göra det bästa jag vet, not! Tillbringa kvällen på jobbet. (Gillar inte jobba fredagkvällar, inte för fem öre ;) )

Todeloo!

Ovido - Quiz & Flashcards