Katjah

Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Tadaa!

Av Katjah - 7 februari 2013 23:22

Ja du, here we go again. Det var en väl värd ledighet som kom till under mina icke skrivande dagar. Inte mycket har hänt, förutom att jag råkade bo på jobbet i 9 dagar och dessförinnan så var jag ledig i 5. Längtar efter ledighet igen, att kunna vara ledig på riktigt. Inte stanna hemma pga. Att man är sjuk, nej, bara vara ledig med gott samvete!

Jag klarade hela januari med inte en enda sjukdag. Lyckan var total när det blev månadsskifte. Konstigt att bli lycklig över en sån sak, men japp, det blev jag. Efter att ha tillbringat mer tid hemma istället för på jobbet kan göra en lycklig. Konstigt värre är nu när man längtar efter ledighet när jag väl är på jobbet, haha!

Imorgon är det dags för Stina att ta sin årliga vaccination hos farbror doktor. Det kommer som vanligt bli en hel del morrande, fräsande, tass-svett, fälla lite päls, onda blickar, klättra fast i min tröja. Ja, det samma gamla vanliga som kan hända under ett veterinärbesök. Ni som känner ingen dessa fina symptom kan jag rekommendera att ni tar med en filt och virar in katten i den. Då känner sig iaf Stina sig lugn samt att hon inte kan rymma och det bästa, att hon är i min famn. Mysboll!

Nu blir det natten, upp med tuppen och katten. Sen ska jag göra det bästa jag vet, not! Tillbringa kvällen på jobbet. (Gillar inte jobba fredagkvällar, inte för fem öre ;) )

Todeloo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjah - 24 september 2016 21:45


Då var det dags igen för ett litet inlägg. Det var ju hela två veckor sen sist. Jösses vilken förbättring ;)Imorgon är äntligen dagen här! Ungeför som julafton fast lite sämre. (Älskar julen med allt vad det innebär så det måste vara bra jäkla stort ...

Av Katjah - 10 september 2016 19:33

Det var ett tag sen sist igen. Åren går verkar det som, speciellt om man kollar på mina gamla inlägg. Det är inte många jag har fått till det under det senaste tiden.  Vad kan man säga?  Tommy är forfrande kvar i bilden ;) Stina likaså. Här är ett ax...

Av Katjah - 7 augusti 2015 20:19

Oj vad det var länge sen man var inne här. Som tur var jag inloggad via mobilappen för mitt inlogg hade jag nog inte kommit ihåg ifall jag hade behövt ange ett. Jag satt och läste några inlägg som jag skrev i december 2003, japp 1&1/2 år sen. Uppenba...

Av Katjah - 20 december 2013 20:42


Första dagen på min julledighet. Underbart! Docknfick jag inte den efterlängtade sovmorgonen som jag så hade önskat men vad gör det när man har flera dagar kvar. Lite besviken är jag över 2 saker. Nr 1. Vart fasiken är mitt snö, blir det någon sn...

Av Katjah - 18 december 2013 19:09


Jag är lite glad, faktiskt. För ett år sen sa jag att vi inte skulle skaffa oss en sån här liten lyxpryl. Vad hände idag? Jo, nu sitter jag med denna, lilla lyxpryl i handen. Pratar givetvis om en iPad. Det blev en liten iPad mini. Befarade först att...

Ovido - Quiz & Flashcards